Blog

CIM-luistercijfers Golf 2011-3 vrijgegeven

De meetperiode liep van 27 augustus tot en met 24 december 2011. Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) maakte de cijfers zopas bekend. Daaruit blijkt een toename van het bereik van radio met een halve procent. 76,9% van de Vlamingen luistert dagelijks naar de radio. De zenders met de hoogste marktaandelen zijn respectievelijk Radio 2 (27,89%), Q-music (14,04%) en Studio Brussel (12,52%).

Bij de openbare omroep boekt Studio Brussel een duidelijke winst van 1,8% tegenover de vorige meting. De zender behaalt zo zijn grootste marktaandeel ooit. MNM verliest 0,4% marktaandeel maar ziet zijn gemiddeld dagbereik wel stijgen van 10,3 naar 10,8%. Radio 1 tekent een licht verlies op, terwijl Klara stijgt tot 2,2% marktaandeel. Radio 2 blijft veruit de grootste maar verliest ruim anderhalf procent marktaandeel. 

Q-music ziet zijn marktaandeel afnemen van 15,5 naar 14% maar behoudt zijn gemiddeld dagbereik. Ook het marktaandeel van JOEfm daalt (van 7,4 naar 6,6%). Nostalgie dan weer gaat er net als vorige keer op vooruit en haalt een aandeel van 6,6% (tegenover 5,4% bij de vorige meting).

 

Toegevoegd op: 16.02.2012 12:02 door REC redactie

Login of registreer om te reageren